30 DE ZILE PENTRU RETURNARE
LIVRARE GRATUITĂ
EXPEDIERE RAPIDĂ
TABEL DE CONȚINUT
1. DISPOZIȚII GENERALE 2. SERVICII ELECTRONICE ÎN MAGAZINUL ONLINE 3. TERMENI ȘI CONDIȚII DE ÎNCHEIERE A UNUI CONTRACT DE VÂNZARE 4. METODE ȘI TERMENE DE PLATĂ PENTRU PRODUS 5. COSTUL, METODELE ȘI TERMENELE DE LIVRARE ȘI COLECTARE A PRODUSULUI 6. RECLAMAȚIILE PRIVIND PRODUSELE 7. PROCEDURILE EXTRAJUDICIARE DE RECLAMAȚIE ȘI DE RECURS ȘI NORMELE DE ACCES LA ACESTE PROCEDURI 8. DREPTUL DE RETRAGERE (APLICABIL CONTRACTELOR DE VÂNZARE ÎNCHEIATE ÎNCEPÂND CU 25 DECEMBRIE 2014) 9. DISPOZIȚII PRIVIND ANTREPRENORII 10. DISPOZIȚII FINALE 11. MODEL DE FORMULAR DE RETRAGERE
Magazinul online www.tapiso.ro are grijă de drepturile consumatorilor. Consumatorul nu poate renunța la drepturile care îi sunt acordate în temeiul Legii privind drepturile consumatorilor. Dispozițiile contractuale care sunt mai puțin favorabile consumatorului decât dispozițiile Legii privind drepturile consumatorilor nu sunt valabile și se aplică în schimb dispozițiile Legii privind drepturile consumatorilor. Prin urmare, dispozițiile acestor termeni și condiții nu sunt menite să excludă sau să limiteze niciunul dintre drepturile consumatorului la care acesta are dreptul în temeiul dispozițiilor legale imperative, iar orice eventuală îndoială va fi interpretată în favoarea consumatorului. În cazul unei neconcordanțe între dispozițiile prezentelor condiții generale și dispozițiile menționate anterior, aceste dispoziții prevalează și se aplică.
1. DISPOZIȚII GENERALE
1.1. Magazinul online disponibil la adresa de internet www.tapiso.ro este operat de TAPISO Sp. z o.o. cu sediul social în Varșovia, la adresa: Al: Al. Solidarności 68 /121, 00-240 Varșovia, adresa de e-mail: [email protected].
1.2 Acești Termeni și condiții se adresează atât consumatorilor, cât și întreprinderilor care utilizează Magazinul online, cu excepția cazului în care o dispoziție specifică a Termenilor și condițiilor prevede altfel și se adresează exclusiv consumatorilor sau întreprinderilor.
1.3 Administratorul datelor cu caracter personal prelucrate în legătură cu dispozițiile prezentului regulament este furnizorul de servicii. Datele cu caracter personal sunt prelucrate în scopurile, în măsura și pe baza principiilor indicate în politica de confidențialitate publicată pe paginile magazinului online. Furnizarea datelor cu caracter personal este voluntară. Fiecare persoană ale cărei date cu caracter personal sunt prelucrate de furnizorul de servicii are dreptul de a inspecta conținutul acestora și dreptul de a le actualiza și corecta.
1.4 Definiții:
1.4.1. ZI DE LUCRU – o zi de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale.
1.4.2. FORMULAR DE ÎNREGISTRARE – un formular disponibil în Magazinul Online care permite crearea unui Cont.
1.4.3. FORMULAR DE COMANDĂ – un Serviciu electronic, un formular interactiv disponibil în Magazinul online care permite plasarea unei Comenzi, în special prin adăugarea de Produse într-un coș electronic și specificarea termenilor Contractului de vânzare, inclusiv modalitatea de livrare și plată.
1.4.4. CLIENT – (1) o persoană fizică cu capacitate juridică deplină și, în cazurile prevăzute de legislația general aplicabilă, și o persoană fizică cu capacitate juridică limitată; (2) o persoană juridică; sau (3) o unitate organizatorică fără personalitate juridică, căreia i se acordă capacitate juridică prin lege; – care a încheiat sau intenționează să încheie un Contract de vânzare cu Vânzătorul.
1.4.5. CODUL CIVIL – Legea privind Codul civil din 23 aprilie 1964 (Monitorul Oficial 1964 nr. 16, punctul 93, cu modificările ulterioare).
1.4.6. CONT – Serviciul Electronic, un set de resurse din sistemul de comunicații de date al Furnizorului de Servicii marcate cu un nume individual (login) și o parolă furnizate de Client, în care sunt stocate datele furnizate de Client și informații despre Comenzile plasate de acesta în Magazinul Online.
1.4.7. PRODUS – un obiect mobil disponibil în Magazinul Online care face obiectul unui Contract de vânzare între Client și Vânzător.
1.4.8. REGLEMENTĂRI – prezentele reglementări ale Magazinului Online.
1.4.9. MAGAZIN INTERNET – magazinul online al Furnizorului de Servicii disponibil la următoarea adresă de internet: www.tapiso.ro.
1.4.10. VÂNZĂTOR; PRESTATOR DE SERVICII – TAPISO Sp. z o.o. cu sediul social în Varșovia la adresa: Al: Al. Solidarności 68 /121, 00-240 Varșovia, adresa de e-mail: [email protected].
1.4.11. CONTRACT DE VÂNZARE – un contract de vânzare a unui Produs încheiat sau încheiat între Client și Vânzător prin intermediul Magazinului pe Internet.
1.4.12. SERVICIU ELECTRONIC – un serviciu furnizat electronic de Furnizorul de Servicii Clientului prin intermediul Magazinului pe Internet.
1.4.13. UTILIZATORUL SERVICIULUI – (1) o persoană fizică cu capacitate juridică deplină, iar în cazurile prevăzute de legislația general aplicabilă și o persoană fizică cu capacitate limitată de a efectua acte juridice; (2) o persoană juridică; sau (3) o unitate organizațională fără personalitate juridică, căreia actul îi conferă capacitate juridică; – care utilizează sau intenționează să utilizeze Serviciul Electronic.
1.4.14. LEGEA DREPTURILOR CONSUMATORULUI, LEGE – Legea din 30 mai 2014 privind drepturile consumatorilor (Monitorul Oficial 2014 poziția 827 cu modificările ulterioare).
1.4.15. COMANDĂ – declarația de voință a Clientului făcută prin intermediul Formularului de comandă și vizând direct încheierea Contractului de vânzare a produselor cu Vânzătorul.
2. SERVICII ELECTRONICE ÎN MAGAZINUL ONLINE
2.1 Următoarele servicii electronice sunt disponibile în magazinul online: Cont, Formular de comandă.
2.1.1. Cont – utilizarea unui Cont este posibilă după ce Beneficiarul Serviciului parcurge trei etape consecutive – (1) completează Formularul de Înregistrare, (2) face clic pe câmpul „Înregistrare” și (3) confirmă intenția de a crea un Cont făcând clic pe link-ul de confirmare trimis automat la adresa de e-mail furnizată. În Formularul de înregistrare, este necesar ca Clientul să furnizeze următoarele detalii ale Destinatarului serviciului: numele și prenumele și adresa de e-mail.
2.1.1.1. Serviciul de cont electronic este furnizat gratuit pentru o perioadă nedeterminată de timp. Clientul are posibilitatea, în orice moment și fără a oferi niciun motiv, de a elimina contul (demisia din cont) prin trimiterea unei cereri corespunzătoare către prestatorul de servicii, în special prin e-mail la adresa: [email protected].
2.1.2 Formular de comandă – utilizarea Formularului de comandă începe atunci când Clientul adaugă primul Produs în coșul electronic de cumpărături din Magazinul online. Comanda este plasată atunci când Clientul parcurge un total de doi pași consecutivi – (1) completarea Formularului de comandă și (2) apăsarea căsuței „Confirmare achiziție” de pe site-ul Magazinului online după completarea Formularului de comandă. – până în acest moment, este posibilă modificarea datelor introduse pe cont propriu (în acest scop, trebuie să vă ghidați după mesajele afișate și informațiile disponibile pe site-ul magazinului online). În Formularul de comandă este necesar ca Clientul să furnizeze următoarele date referitoare la Client: numele și prenumele/denumirea societății, adresa (strada, numărul casei/apartamentului, codul poștal, orașul, țara), adresa de e-mail, numărul de telefon de contact și detalii referitoare la Contractul de vânzare: Produsul (produsele), cantitatea de produs (produse), locul și metoda de livrare a produsului (produselor), metoda de plată. În cazul clienților care nu sunt consumatori, este necesar să se furnizeze și denumirea societății și numărul de identificare fiscală.
2.1.2.1 Serviciul de Formular electronic de comandă este furnizat gratuit și este furnizat o singură dată și încetează în momentul în care este plasată o comandă prin intermediul acestuia sau în momentul în care Clientul încetează în prealabil să plaseze o comandă prin intermediul acestuia.
2.2 Cerințe tehnice necesare pentru colaborarea cu sistemul TIC utilizat de Furnizorul de servicii: (1) computer, laptop sau alt dispozitiv multimedia cu acces la Internet; (2) acces la poșta electronică; (3) browser web: Mozilla Firefox versiunea 17. 0 și superioare sau Internet Explorer versiunea 10.0 și superioare, Opera versiunea 12.0 și superioare, Google Chrome versiunea 23.0. și superioare, Safari versiunea 5.0 și superioare, Microsoft Edge versiunea 25.10586.0.0 și superioare; (4) rezoluție minimă recomandată a ecranului 1024×768; (5) activați cookie-urile și Javascript în browser.
2.3. Clientul este obligat să utilizeze Magazinul online în conformitate cu legea și bunele practici, cu respectarea drepturilor personale și a drepturilor de autor și de proprietate intelectuală ale Prestatorului de servicii și ale terților. Clientul este obligat să introducă date în conformitate cu faptele. Clientului îi este interzis să furnizeze conținut ilegal.
2.4 Procedura de reclamație:
2.4.1 Reclamații legate de furnizarea Serviciilor Electronice de către Furnizorul de Servicii și alte reclamații legate de funcționarea Magazinului Online (cu excepția procedurii de reclamație a Produselor, care este indicată în pct. 6 din Termeni și Condiții), Clientul poate depune, de exemplu:
2.4.2. În scris, la adresa: Koźniewice 99, Kamieńsk;
2.4.3. În format electronic prin e-mail la adresa: [email protected];
2.4.4. Clientul este sfătuit să furnizeze în descrierea reclamației (1) informații și circumstanțe privind obiectul reclamației, în special tipul și data neregulii; (2) solicitarea Clientului; și (3) datele de contact ale reclamantului – acest lucru va facilita și va accelera procesarea reclamației de către Prestator. Cerințele prezentate în propoziția anterioară sunt doar sub formă de recomandare și nu afectează eficacitatea reclamațiilor depuse fără descrierea recomandată a reclamației.
2.4.5 Prestatorul de servicii răspunde imediat la reclamație, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data depunerii acesteia.
3. TERMENI ȘI CONDIȚII DE ÎNCHEIERE A UNUI CONTRACT DE VÂNZARE
3.1. Încheierea unui Contract de vânzare între Client și Vânzător are loc după ce Clientul a plasat o Comandă utilizând Formularul de comandă de pe Magazinul online în conformitate cu punctul. 2.1.2 din Termeni și Condiții.
3.2 Prețul Produsului afișat pe site-ul Magazinului online este dat în zloți polonezi și include taxele. Clientul este informat cu privire la prețul total, inclusiv taxele, al Produsului care face obiectul Comenzii, precum și cu privire la costurile de livrare (inclusiv taxele de transport, livrare și servicii poștale) și alte costuri, iar în cazul în care cuantumul acestor taxe nu poate fi stabilit – cu privire la obligația de a le plăti, Clientul este informat pe paginile Magazinului online în timpul îndeplinirii Comenzii, inclusiv, de asemenea, în momentul exprimării de către Client a voinței de a fi legat de Contractul de vânzare.
3.3. Procedura de încheiere a unui Contract de vânzare la Magazinul online prin intermediul Formularului de comandă
3.3.1. Încheierea unui Contract de vânzare între Client și Vânzător are loc după ce Clientul plasează o Comandă la Magazinul online în conformitate cu punctul. 2.1.2. din Termeni și condiții.
3.3.2. După plasarea unei Comenzi, Vânzătorul confirmă imediat primirea acesteia și, în același timp, acceptă Comanda în vederea executării. Vânzătorul confirmă primirea Comenzii și o acceptă în vederea executării prin trimiterea către Client a unui mesaj de e-mail relevant la adresa de e-mail furnizată de Client în timpul procesului de plasare a Comenzii, care conține cel puțin declarațiile Vânzătorului de primire a Comenzii și acceptarea acesteia în vederea executării, precum și confirmarea încheierii Contractului de vânzare. La primirea de către client a mesajului de e-mail menționat anterior, se încheie contractul de vânzare între client și vânzător.
3.4. Conținutul contractului de vânzare încheiat este înregistrat, securizat și pus la dispoziția clientului prin (1) punerea la dispoziție a acestor Termeni și condiții pe site-ul internet al magazinului online și (2) trimiterea către client a mesajului de e-mail menționat la punctul. 3.3.2. din Termeni și condiții. Conținutul Contractului de vânzare este, în plus, înregistrat și securizat în sistemul IT al Magazinului pe internet al Vânzătorului.
4. METODE ȘI CONDIȚII DE PLATĂ PENTRU PRODUS
4.1. Vânzătorul va pune la dispoziția Clientului următoarele metode de plată pentru Contractul de vânzare:
4.1.1. plăți electronice și plăți cu cardul prin Stripe și PayPal.
5. COSTUL, METODELE ȘI TIMPUL DE LIVRARE ȘI DE COLECTARE A PRODUSULUI.
5.1 Livrarea Produsului către Client este taxabilă, cu excepția cazului în care Acordul de vânzare prevede altfel. Costurile de livrare a Produsului (inclusiv taxele de transport, livrare și poștale) sunt indicate Clientului pe paginile Magazinului online la rubrica „Costuri de livrare” și în timpul plasării Comenzii, inclusiv în momentul exprimării voinței Clientului de a fi obligat prin Contractul de vânzare.
5.2 Vânzătorul va pune la dispoziția Clientului următoarele metode de livrare sau colectare a Produsului:
5.2.1 Livrare prin curier.
5.3 Termenul de livrare a Produsului către Client este de până la 7 zile lucrătoare, cu excepția cazului în care un termen mai scurt este indicat în descrierea Produsului sau în timpul plasării Comenzii. În cazul Produselor cu termene de livrare diferite, termenul de livrare va fi cel mai lung termen indicat, care nu va depăși, totuși, 7 Zile lucrătoare. 5.3. Începutul perioadei de livrare a Produsului către Client se calculează după cum urmează:
5.3.1. Dacă Clientul alege să plătească prin transfer bancar, plată electronică sau card de plată – de la data la care contul bancar sau contul de decontare al Vânzătorului este creditat.
5.3.2. Dacă Clientul alege metoda de plată contra ramburs – din ziua încheierii Contractului de vânzare.
6. RECLAMAȚIA PRIVIND PRODUSUL
6.1 Baza și domeniul de aplicare al răspunderii Vânzătorului față de Client în cazul în care Produsul vândut prezintă un defect fizic sau juridic (garanție) sunt stabilite în legislația general aplicabilă, în special în Codul civil. Pentru Contractele de vânzare încheiate până la 24 decembrie 2014, temeiul și sfera răspunderii Vânzătorului față de Client, care este o persoană fizică și care achiziționează Produsul în scopuri care nu au legătură cu activitatea profesională sau economică, pentru neconformitatea Produsului cu Contractul de vânzare sunt stabilite în legile general aplicabile, în special Legea din 27 iulie 2002 privind condițiile speciale de vânzare către consumatori și de modificare a Codului civil (Monitorul Oficial 2002 nr. 141, punctul 1176, cu modificările ulterioare).
6.2 Vânzătorul este obligat să livreze Clientului Produsul fără defecte. Informații detaliate privind răspunderea Vânzătorului pentru defectele Produsului și drepturile Clientului sunt specificate pe site-ul web al Magazinului online la fila „Reclamații privind produsele”.
6.3 O reclamație poate fi depusă de către Client, de exemplu:
6.3.1. În scris, la adresa: Koźniewice 99, Kamieńsk;
6.3.2. În format electronic prin e-mail la adresa: [email protected];
6.4. Clientul este sfătuit să furnizeze în descrierea reclamației (1) informații și circumstanțe privind obiectul reclamației, în special tipul și data apariției defectului; (2) solicitarea metodei de aducere a Produsului în conformitate cu Contractul de vânzare sau declarația de reducere a prețului sau retragerea din Contractul de vânzare; și (3) datele de contact ale reclamantului – acest lucru va facilita și accelera procesarea reclamației de către Vânzător. Cerințele specificate în teza anterioară au doar forma unei recomandări și nu afectează eficacitatea reclamațiilor depuse cu omiterea descrierii recomandate a reclamației.
6.5 Vânzătorul trebuie să răspundă imediat la reclamația Clientului, în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data depunerii acesteia. În cazul în care Clientul, care este un consumator, a solicitat înlocuirea articolului sau eliminarea defectului sau a făcut o declarație de reducere a prețului, specificând suma cu care prețul urmează să fie redus, iar Vânzătorul nu a răspuns la această solicitare în termen de 14 zile calendaristice, se consideră că Vânzătorul a recunoscut solicitarea ca fiind justificată.
7. PROCEDURI EXTRAJUDICIARE DE SOLUȚIONARE A PLÂNGERILOR ȘI CĂILOR DE ATAC ȘI REGULI DE ACCES LA ACESTE PROCEDURI
7.1. Informații detaliate privind posibilitatea clientului care este consumator de a utiliza modalități extrajudiciare de soluționare a plângerilor și de urmărire a creanțelor, precum și regulile de acces la aceste proceduri sunt disponibile pe site-ul web al Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorilor la adresa https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2 Există, de asemenea, un punct de contact la președintele Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorilor (telefon: 22 55 60 333, e-mail: [email protected] sau adresă scrisă: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Varșovia), a cărui sarcină este, printre altele, de a oferi asistență consumatorilor în chestiuni privind soluționarea extrajudiciară a litigiilor de consum.
7.3 Consumatorul are la dispoziție următoarele exemple de proceduri extrajudiciare de reclamație și soluționare a litigiilor: (1) o cerere de soluționare a litigiului la o instanță permanentă amiabilă pentru consumatori (pentru mai multe informații, a se vedea: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) o cerere de soluționare extrajudiciară a litigiului la un inspector provincial al Inspecției Comerciale (pentru mai multe informații, a se vedea site-ul web al inspectorului cu jurisdicție asupra locului de desfășurare a activității vânzătorului); și (3) asistența unui mediator județean (municipal) pentru consumatori sau a unei organizații sociale ale cărei sarcini statutare includ protecția consumatorilor (de exemplu, Federația Consumatorilor, Asociația Consumatorilor Polonezi). Consilierea este furnizată, printre altele, prin e-mail la adresa [email protected] și la numărul de asistență telefonică pentru consumatori 801 440 220 (linia de asistență telefonică este deschisă în zilele lucrătoare, de la 8:00 la 18:00, taxa de apel fiind percepută conform tarifului operatorului).
7.4 O platformă pentru soluționarea online a litigiilor dintre consumatori și comercianți la nivelul UE (platforma ODR) este disponibilă la http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR este un site internet interactiv și multilingv cu un ghișeu unic pentru consumatorii și comercianții care doresc soluționarea extrajudiciară a unui litigiu privind obligațiile contractuale care decurg dintr-un contract de vânzare sau de prestare de servicii online (pentru mai multe informații, a se vedea site-ul internet al platformei în sine sau adresa site-ului internet al Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorilor: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8. DREPTUL DE RETRAGERE (APLICABIL CONTRACTELOR DE VÂNZARE ÎNCHEIATE ÎNCEPÂND CU 25 DECEMBRIE 2014)
8.1. Un consumator care a încheiat un contract la distanță poate, în termen de 14 zile calendaristice, să se retragă din contract fără a indica un motiv și fără a suporta costuri, cu excepția costurilor prevăzute la punctul. 9.8 din Termeni și condiții. Trimiterea declarației înainte de termenul limită este suficientă pentru respectarea acestuia. Declarația de retragere poate fi făcută, de exemplu
8.1.1. În scris, la adresa: Koźniewice 99, Kamieńsk;
8.1.2. În format electronic prin e-mail la adresa: [email protected];
8.2. Un model de formular de retragere este inclus în anexa nr. 2 la Legea privind drepturile consumatorilor și este disponibil în plus pe site-ul internet al magazinului online la rubrica „Retragerea din contract”. Consumatorul poate utiliza modelul de formular, dar acest lucru nu este obligatoriu.
8.3. Perioada de retragere începe să curgă:
8.3.1. Pentru un contract în executarea căruia Vânzătorul livrează Produsul, fiind obligat să îi transfere proprietatea (de exemplu, Contract de vânzare) – de la preluarea Produsului de către consumator sau de către un terț indicat de consumator, altul decât transportatorul, iar în cazul unui contract care: (1) implică un număr de Produse care sunt livrate separat, în loturi sau în părți – de la luarea în posesie a ultimului Produs, lot sau parte sau (2) implică livrarea regulată de Produse pe o perioadă determinată – de la luarea în posesie a primului Produs;
8.3.2 Pentru alte contracte – de la data încheierii contractului.
8.4. În cazul retragerii dintr-un contract la distanță, contractul va fi considerat a nu fi fost încheiat.
8.5 Vânzătorul va fi obligat să returneze consumatorului imediat, în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data primirii declarației de retragere a consumatorului, toate plățile efectuate de consumator, inclusiv costurile de livrare a Produsului (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din metoda de livrare aleasă de consumator, alta decât cea mai ieftină metodă de livrare obișnuită disponibilă în Magazinul online). Vânzătorul rambursează plata folosind aceeași metodă de plată utilizată de consumator, cu excepția cazului în care consumatorul a convenit în mod expres asupra unei metode diferite de rambursare care nu implică niciun cost pentru consumator. În cazul în care Vânzătorul nu s-a oferit să ridice produsul chiar de la consumator, Vânzătorul poate reține rambursarea plății primite de la consumator până când primește înapoi produsul sau până când consumatorul furnizează dovada returnării, oricare dintre aceste evenimente se produce primul.
8.6 Consumatorul este obligat să returneze imediat Produsul către Vânzător, în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data rezilierii contractului sau să îl predea unei persoane autorizate de Vânzător să îl ridice, cu excepția cazului în care Vânzătorul s-a oferit să ridice el însuși Produsul. Pentru a respecta termenul limită, este suficient să trimiteți înapoi Produsul înainte de expirarea acestuia. Consumatorul poate returna Produsul la adresa: Koźniewice 99, Kamieńsk.
8.7 Consumatorul va fi răspunzător pentru orice diminuare a valorii produsului care rezultă din utilizarea produsului dincolo de ceea ce este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea produsului.
8.8. Eventualele costuri legate de retragerea consumatorului din contract vor fi suportate de consumator:
8.8.1. În cazul în care consumatorul a ales o altă metodă de livrare a produsului decât cea mai ieftină metodă obișnuită de livrare disponibilă pe magazinul online, vânzătorul nu este obligat să ramburseze consumatorului costurile suplimentare suportate de acesta.
8.8.2. Consumatorul suportă costurile directe de returnare a produsului.
8.8.3. În cazul unui produs care este un serviciu, a cărui executare – la cererea expresă a consumatorului – a început înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul care își exercită dreptul de retragere după ce a formulat o astfel de cerere este obligat să plătească pentru prestația efectuată până la retragere. Suma care trebuie plătită se calculează proporțional cu ceea ce a fost furnizat, luând în considerare prețul sau remunerația convenite în contract. În cazul în care prețul sau remunerația sunt excesive, baza de calcul pentru suma respectivă este valoarea de piață a prestației.
8.9 Consumatorul nu are dreptul de retragere dintr-un contract la distanță în ceea ce privește contractele:
8.9.1. (1) pentru prestarea de servicii, în cazul în care vânzătorul a executat integral serviciul cu consimțământul expres al consumatorului, care a fost informat înainte de prestarea serviciului de către vânzător că, după executarea de către vânzător, va pierde dreptul de a se retrage din contract; (2) în care prețul sau remunerația depinde de fluctuațiile pieței financiare asupra cărora vânzătorul nu are niciun control și care pot apărea înainte de expirarea termenului de retragere din contract; (3) în care obiectul prestației este un produs care nu este prefabricat, fabricat conform specificațiilor consumatorului sau destinat să răspundă nevoilor sale individuale (4) în care obiectul prestației este un produs perisabil sau un produs cu un termen de valabilitate scurt; (5) în care obiectul prestației este un produs furnizat în ambalaj sigilat care, odată deschis, nu poate fi returnat din motive de sănătate sau igienă, dacă ambalajul a fost deschis după livrare; (6) în care obiectul prestației este un produs care, după livrare, datorită naturii sale, devine inseparabil de alte lucruri; (7) în cazul în care obiectul prestației îl constituie băuturile alcoolice, al căror preț a fost convenit la încheierea contractului de vânzare, a căror livrare nu poate avea loc decât după 30 de zile și a căror valoare depinde de fluctuațiile pieței asupra cărora vânzătorul nu are niciun control; (8) în cazul în care consumatorul a solicitat în mod expres ca vânzătorul să se deplaseze la el pentru a efectua reparații sau întrețineri urgente; în cazul în care vânzătorul furnizează servicii suplimentare, altele decât cele solicitate de consumator, sau furnizează produse, altele decât piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparațiilor sau întreținerii, consumatorul are dreptul de a denunța contractul în ceea ce privește serviciile sau produsele suplimentare (9) în cazul în care obiectul prestației este o înregistrare sonoră sau vizuală sau un program informatic furnizat în ambalaj sigilat, dacă ambalajul a fost deschis după livrare; (10) pentru furnizarea de ziare, periodice sau reviste, cu excepția unui contract de abonament; (11) încheiate prin intermediul unei licitații publice; (12) pentru furnizarea de cazare în alte scopuri decât cele rezidențiale, transportul de bunuri, închirierea de mașini, catering, servicii legate de petrecerea timpului liber, divertisment, evenimente sportive sau culturale, în cazul în care contractul specifică data sau perioada de executare; (13) pentru furnizarea de conținut digital care nu este înregistrat pe un suport material, dacă executarea a început cu consimțământul expres al consumatorului înainte de sfârșitul perioadei de retragere și după ce vânzătorul a informat consumatorul cu privire la pierderea dreptului de retragere.
9. DISPOZIȚII PRIVIND ANTREPRENORII
9.1. Prezenta clauză a Termenilor și Condițiilor și dispozițiile cuprinse în aceasta se aplică exclusiv Clienților și Beneficiarilor serviciilor care nu sunt consumatori.
9.2. Vânzătorul are dreptul de a se retrage dintr-un Contract de vânzare încheiat cu un Client care nu este consumator în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii acestuia. În acest caz, retragerea din Contractul de vânzare poate avea loc fără motiv și nu dă naștere la nicio pretenție din partea Clientului care nu este un consumator față de Vânzător.
9.3. În cazul Clienților care nu sunt consumatori, Vânzătorul are dreptul de a limita metodele de plată disponibile, inclusiv de a solicita plata anticipată integrală sau parțială, indiferent de metoda de plată selectată de Client și de faptul încheierii unui Contract de vânzare.
9.4 Din momentul în care Produsul este eliberat de către Vânzător transportatorului, beneficiile și sarcinile asociate Produsului, precum și pericolul de pierdere sau deteriorare accidentală a Produsului trec în sarcina Clientului care nu este un consumator. Într-un astfel de caz, Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru nicio pierdere, pierdere sau deteriorare a Produsului survenită de la acceptarea Produsului pentru transport până la eliberarea acestuia către Client, sau pentru orice întârziere în transportul lotului.
9.5 În cazul în care Produsul este trimis Clientului de către un transportator, Clientul care nu este consumator este obligat să examineze expedierea în timpul și în modul obișnuit pentru expedierile de acest tip. Dacă constată că un defect sau o deteriorare a Produsului s-a produs în timpul transportului, este obligat să efectueze toate acțiunile necesare pentru a stabili răspunderea transportatorului.
9.6 În conformitate cu articolul 558 § 1 din Codul civil, răspunderea Vânzătorului în garanție pentru Produs față de Clientul care nu este un consumator este exclusă.
9.7 Pentru Clientul care nu este un consumator, Furnizorul de servicii poate rezilia contractul de furnizare de servicii electronice cu efect imediat și fără a indica motivele, prin trimiterea unei declarații relevante către Client.
9.8 Răspunderea prestatorului de servicii/vânzătorului față de clientul/clientul care nu este consumator, indiferent de temeiul juridic al acesteia, este limitată – atât ca o singură cerere, cât și pentru toate cererile în total – la valoarea prețului plătit și a costurilor de livrare în temeiul contractului de vânzare, dar nu mai mult de o mie de zloți. Prestatorul de servicii/vânzătorul este răspunzător față de beneficiarul de servicii/clientul non-consumator numai pentru daunele tipice previzibile la momentul încheierii contractului și nu este răspunzător față de beneficiarul de servicii/clientul non-consumator pentru pierderea de profit.
9.9 Eventualele litigii apărute între Vânzător/Prestator de servicii și Client/Client care nu este un consumator vor fi înaintate instanței competente pentru sediul Vânzătorului/Prestatorului de servicii.
10. DISPOZIȚII FINALE
10.1 Contractele încheiate prin intermediul magazinului online se încheie în limba poloneză.
10.2 Modificarea termenilor și condițiilor:
10.2.1 Prestatorul de Servicii își rezervă dreptul de a modifica prezenții Termeni și Condiții din motive importante, și anume: modificări ale prevederilor legale; modificări ale metodelor de plată și livrare – în măsura în care aceste modificări afectează punerea în aplicare a prevederilor prezenților Termeni și Condiții.
10.2.2. În cazul încheierii unor contracte cu caracter continuu pe baza acestor Termeni și Condiții (de exemplu, furnizarea de Servicii Electronice – Cont), Termenii și Condițiile modificate sunt obligatorii pentru Beneficiarul de Servicii dacă au fost îndeplinite cerințele specificate la articolul 384 și 384[1] din Codul Civil, adică Beneficiarul de Servicii a fost notificat corect cu privire la modificări și nu a reziliat contractul în termen de 14 zile calendaristice de la data notificării. În cazul în care modificarea termenilor și condițiilor are ca rezultat introducerea unor taxe noi sau o creștere a taxelor actuale, beneficiarul serviciilor, care este un consumator, are dreptul de a denunța contractul.
10.2.3 În cazul încheierii unor contracte de altă natură decât contractele continue (de exemplu, Contractul de vânzare) pe baza acestor Termeni și condiții, modificările la Termeni și condiții nu vor afecta în niciun fel drepturile dobândite de Beneficiarii de servicii/Clienții care sunt consumatori înainte de data intrării în vigoare a modificărilor la Termeni și condiții, în special, modificările la Termeni și condiții nu vor afecta Comenzile deja plasate sau efectuate și Contractele de vânzare încheiate, executate sau îndeplinite.
10.3 În aspectele care nu sunt reglementate de acești Termeni și Condiții, se vor aplica dispozițiile general aplicabile ale legislației poloneze, în special Codul civil; Legea privind furnizarea de servicii electronice din 18 iulie 2002 (Jurnalul de legi 2002 nr. 144, punctul 1204, cu modificările ulterioare); pentru contractele de vânzare încheiate până la 24 decembrie 2014 cu clienți care sunt consumatori, dispozițiile Legii privind protecția anumitor drepturi ale consumatorilor și răspunderea pentru daunele cauzate de un produs periculos din 2 martie 2000. (Buletinul Oficial 2000, nr. 22, pct. 271, cu modificările ulterioare) și Legea privind termenii și condițiile specifice ale vânzărilor către consumatori și modificările Codului civil din 27 iulie 2002 (Buletinul Oficial 2002, nr. 141, pct. 1176, cu modificările ulterioare); pentru Contractele de vânzare încheiate începând cu 25 decembrie 2014 cu Clienți care sunt consumatori – dispozițiile Legii privind drepturile consumatorilor din 30 mai 2014. (Jurnalul Oficial 2014, punctul 827, cu modificările ulterioare); și alte dispoziții relevante ale legislației general aplicabile.
11. MODEL DE FORMULAR DE RETRAGERE (ANEXA 2 LA LEGEA PRIVIND DREPTURILE CONSUMATORILOR)
Model de formular de retragere (acest formular trebuie completat și returnat numai dacă doriți să vă retrageți din contract)
– Destinatarul:
TAPISO Sp. z o.o. Al. Solidarności 68 /121, 00-240 Varșovia tapiso.ro [email protected]
– Prin prezenta, eu/noi(*) notific(*) retragerea mea/noastră din contractul de vânzare a următoarelor bunuri(*) contractul de furnizare a următoarelor bunuri(*) contractul de executare a următoarelor bunuri(*)/contractul de prestare a următoarelor servicii(*)
– Data încheierii contractului(*)/colectării(*)
– Numele și prenumele consumatorului (consumatorilor)
– Adresa consumatorului (consumatorilor)
– Semnătura consumatorului (consumatorilor) (numai dacă acest formular este trimis pe hârtie)
– Data
(*) Bifați dacă nu se aplică.
Prețuim confidențialitatea dumneavoastră
Utilizăm module cookie pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare, pentru a afișa reclame sau conținut personalizat și pentru a analiza traficul pe site. Făcând clic pe butonul ,,Accept all”, sunteți de acord cu utilizarea de către noi a modulelor cookie. În orice moment, vă puteți schimba alegerea făcând clic pe opțiunea ,,Personalizare”, pentru a afla mai multe vă încurajăm să citiți Politica noastră privind modulele cookie și Politica de confidențialitate.